Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică a Republicii Moldova
Linia de informare 08001 0008

Linia de informare

Linia verde (apel gratuit)

ANRE a deschis Serviciul "Linia verde" la solicitarea mai multor consumatori de energie electrică, energie termică, gaze naturale și apă și canalizare. Scopul acestui serviciu este de a oferi gratuit consumatorilor (persoane fizice şi juridice) servicii informaţionale şi de consultanţă în cazul când apar probleme legate de protecţia drepturilor şi intereselor legitime ale acestora în procesul de furnizare şi utilizare a energiei electrice, energie termică, gaze naturale și apă și canalizare.

Numărul 0 8001 0008 (apel gratuit) poate fi format din orice localitate a R. Moldova, de luni până vineri, între orele 9.00 - 12.00 şi 13.00 – 17.00.

Persoanele care doresc să expedieze adresări către ANRE prin poşta electronică - o pot face pe adresa consumator@anre.md

Conform prevederilor legale, ANRE examinează sesizările consumatorilor de energie, electrică energie termică, gaze naturale și apă și canalizare privind divergenţele acestora cu furnizorii în limitele competenţei sale. Consumatorul este în drept să se adreseze la ANRE sau în instanţa de judecată atunci când nu a primit de la furnizor, în termenele stabilite de legislaţie, răspuns la petiţie sau dacă nu este satisfăcut de măsurile întreprinse pentru soluţionarea problemei.

„Linia verde” este deservită de specialiştii ANRE care oferă consultaţii cu privire la drepturile consumatorilor şi obligaţiile furnizorilor, calitatea serviciilor de distribuţie, furnizarea energiei electrice, energie termică, gaze naturale și apă și canalizare, procedura de soluţionare a litigiilor apărute între consumatori şi furnizori, termenele de înlăturare a deranjamentelor din reţelele de distribuţie şi alte probleme semnalate de către consumatori.

Sesizările care necesită efectuarea unor investigaţii suplimentare sunt luate la evidenţă şi examinate minuţios de către specialiştii ANRE. Răspunsurile la aceste sesizări sunt prezentate ulterior consumatorilor prin telefon sau, la cerere, prin poştă 

Acidente de muncă:
În conformitate cu prevederile pct. 9 al ”Regulamentului privind modul de cercetare a accidentelor de muncă” aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 1361 din 22.12.2005, la Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică se vor comunica accidentele care au avut loc la unitățile de producere și de prestări servicii a căror activitate este reglementată în principal de legislația din sectorul electroenergetic.
 
Comunicarea despre producerea accidentelor va cuprinde următoarele date:
- denumirea, adresa enităţii sau a angajatorului persoanei fizice;
- numele, prenumele, starea familială, vîrsta şi profesia accidentatului / accidentaţilor;
- data şi ora producerii accidentului;
- locul şi circumstanţele care se cunosc în legătură cu accidentul produs;
- caracterul vătămării violente a organismului accidentatului;
- numele şi funcţia persoanei care a transmis comunicarea, numărul telefonului de legătură.
 

Linia Anticorupție:

Linia anticorupție este instituită și funcționează întru executarea prevederilor Legii nr.525/2013 pentru pentru aprobarea Regulamentului de funcționare a sistemului liniilor telefonice anticorupţie , cu scopul de prevenire şi combaterea corupţiei în cadrul ANRE.
Scopul liniei instuționale anticorupție:
Linia anticorupție este o linie telefonică la care se recepționează informații referitoare la comiterea actelor de corupție, a actelor conexe corupției, precum şi a altor fapte de comportament corupțional. Scopul funcționării liniei instuționale anticorupție este recepționarea informației menționate atât în vederea examinării eventualelor fapte ilegale, cât şi în vederea identificării domeniilor vulnerabile la corupție prin analiza complexă a acestei informații.
Obiectivele liniei instuționale anticorupție:
- Prevenirea corupției
- Combaterea corupției
- Oferirea soluțiilor la problemele abordate
Principiile de funcționare
Linia telefonică funcționează în baza următoarelor principii:
Confidențialitate- utilizarea informației recepționate doar în exercițiul funcției, înregistrarea, păstrarea și utilizarea datelor cu caracter personal în strictă conformitate cu prevederile Legii nr. 133 din 8 iulie 2011 privind protecția datelor cu caracter personal;
Colaborare – cooperarea dintre toate autoritățile administrației publice centrale de specialitate, autoritățile publice autonome și autoritățile administrației publice locale în promovarea și eficientizarea sistemului linilor telefonice anticorupție și în recepționarea informației prin intermediul acestui sistem,
Deschiderea autorităților față de cetățean - conlucrarea autorității cu apelantul, gestionarea responsabilă a liniei anticorupție și informarea
completă a cetățenilor privind procesele de lucru;
Accesibilitate - accesul liber și nestingherit de a apela linia telefonică anticorupție.