Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică a Republicii Moldova
Linia de informare 08001 0008

Campania de informare a consumatorilor lansată de ANRE în parteneriat cu CNA s-a încheiat

30 septembrie 2020 • Vizualizari: 416

Campania de informare a consumatorilor lansată de ANRE în parteneriat cu CNA s-a încheiat





Astăzi, 30 septembrie curent, în scuarul „Termoelectrica” S.A. s-a desfășurat ultima activitate din cadrul Campaniei de informare a consumatorilor privind promovarea standardelor de integritate și anticorupție în sectoarele reglementate de Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE), lansată în parteneriat cu Centrul Național Anticorupție (CNA).

 

Și de această dată, la intrarea în sediul „Termoelectrica” S.A. a fost instalat Centrul mobil pentru consultanță, iar consumatorilor li s-au oferit consultații calificate de la reprezentanții ambelor instituții. Concomitent, a fost organizat un seminar privind promovarea standardelor de integritate și anticorupție, la care au participat managerii subdiviziunilor întreprinderii.

 

Vă informăm că, pe parcursul lunii septembrie, reprezentanții ANRE și CNA au avut deplasări în municipiile Chișinău, Comrat și Bălți. În cadrul acțiunilor de informare consumatorii au primit consultații referitor la drepturile și obligațiile lor, dar și informațiile necesare privind soluționarea neînțelegerilor care apar în raport cu titularii de licențe.

 

Tot în această perioadă, 160 de angajați cu funcții de conducere din cadrul întreprinderilor reglementate de ANRE au participat la seminare de instruire privind promovarea standardelor de integritate și anticorupție în sectorul privat. Cei prezenți au fost atenționați despre obligativitatea denunțării corupției şi despre promovarea şi menținerea unui climat anticorupție în instituțiile pe care le reprezintă.

 

Prezentă la toate întâlnirile cu consumatorii, Violina Șpac, Director ANRE a declarat: „În cadrul Campaniei am avut parte de consumatori dornici de a-și cunoaște drepturile, care la rândul lor au apreciat campania drept una necesară și utilă. Am încercat să fim în această perioadă mai aproape de nevoile lor, prin acordarea consultațiilor calificate în cadrul Centrului mobil de consultanță. Recunoaștem necesitatea organizării cu regularitate a evenimentelor de acest gen în toate raioanele republicii.”

 

În același context, Ion Pruteanu, șeful Direcției Educație Anticorupție la CNA a spus: „Campania a fost una binevenită, CNA a susținut această inițiativă, ținând cont de faptul că actele și politicile naționale, precum Strategia Națională Anticorupție 2017-2020, Legea integrității, Legea privind avertizorii de integritate sunt politici anticorupție necesare de a fi implementate în sectorul privat. Campania a constituit un bun prilej de a mediatiza aceste prevederi. Pe parcurs am oferit consultanță cetățenilor, consumatorilor și angajaților privind competențele CNA-ului și modul de denunțare a actelor corupționale.”

 

Acordarea consultațiilor consumatorilor cât și instruirea anticorupție au avut loc în condiții optime de siguranță, cu respectarea măsurilor de protecție individuală și colectivă, și a tuturor restricțiilor impuse pe timp de pandemie.